Hogyan műkődik?

Általános tudnivalók

Telepítés

Használat

Mire használhatod még?

Általános tudnivalók

Mi az a Smart Homebox?

A Smart Homebox egy olyan okos kézbesítőszekrény és a hozzá tartozó szolgáltatás együttese, mely által otthonunkban alakíthatunk ki saját csomagpontot. Vagyis a csomagpont szerves része a smarthomebox.com felületén vásárolt csomagszekrény, illetve az azt működtető szolgáltatás is.

Mit takar pontosan ez a szolgáltatás?

A szolgáltatás elengedhetetlen része a Smart Homebox csomagpontnak, anélkül elsődleges funkcióihoz nem férhetsz hozzá. Ezek az elsődleges funkciók - mint amilyen a vásárlásokhoz, csomagfeladásokhoz tartozó PIN kód generálás, a csomagszekrény megosztása, a távelérés biztosítása, a folyamatos szinkronizáció fenntartása a szekrény és a felhasználói profilod között, illetve a be- és kimenő csomagok naplózása - mind a szolgáltatásunk elemei. Célunk egy megbízható, szinte bármikor és bárhonnan elérhető, folyamatosan fejlődő szolgáltatás nyújtása, - melyet egy kedvező havidíjért teszünk elérhetővé számodra.

Mennyi a havidíj?

Az első hónap mindenki számára ingyenes. Azt követően sem kérünk sokat tőled: mindössze 4,5 eurót havonta.

Hol találod a szolgáltatás felületét?

A Google Play és az App Store áruházakból ingyenesen letöltheted Smart Homebox mobilalkalmazásunkat, illetve ha csomagszekrényt vásárolsz, kapsz mellé egy webes elérhetőséget is, ahol szintén hozzáférhetsz szolgáltatásunkhoz.

Hányan használhatnak egyazon csomagszekrényt?

Gondoltunk a családodra is! Három felhasználóval oszthatod meg egyszerre Smart Homebox csomagszekrényed használatát. Azok a felhasználók, akiknek hozzáférést biztosítasz, díjmentesen élvezhetik a szolgáltatást.

Mi történik, ha nincs szükséged a szolgáltatásra?

Szolgáltatásod bármikor lemondható, viszont anélkül nem fogod tudni élvezni a saját csomagpont előnyeit. Ez esetben a csomagszekrényedhez csak a hozzá kapott kulccsal férsz hozzá, így még egy másodlagos funkciót (tárolás) elláthat. A jó hír viszont, hogy szolgáltatásod bármikor újraindíthatod.

Telepítés

Előkészületek

Az eszköz telepítése nem bonyolult, ugyanakkor megkívánja, hogy gondosan megtervezzük. A megfelelő hely kiválasztása, a szükséges szerszámok előkészítése, illetve a kábelek elvezetésének megtervezése (vezetékes modell esetén) egyaránt az előkészületi feladatok közé tartozik.

Elhelyezés és rögzítés

A Smart Homebox csomagszekrény összeszerelt állapotban fog megérkezni hozzád. Első dolgod az lesz, hogy keresel egy megfelelő helyet a termék számára. Fontos, hogy jól észrevehető és megközelíthető helyen legyen, hogy a futároknak ne okozzon gondot a hozzáférés. Attól függően, hogy milyen modellt választottál, kerülhet akár a falra, akár a földhöz rögzítve is. Vezeték nélküli modell esetén, ellenőrizd, hogy a kézbesítőszekrény tervezett helyén van-e megfelelő Wi-Fi kapcsolat.

Mielőtt nekilátnál a szekrény rögzítéséhez érdemes meggyőződni arról, hogy a rögzítéshez szükséges munkához (pl. lukfúrás, csavarbehajtás) rendelkezel-e a megfelelő szerszámokkal.

A rögzítést végezd a kapott telepítési útmutató szerint.

Üzembe helyezés

Ha rögzítést letudtad, jöhet a kábelezés. A vezetékes modelleknél két kábelt kell bedugni (illetve szükség esetén elvezetni): a tápkábelt áramforráshoz, és az Ethernet kábelt internetforráshoz. Vezeték nélküli modell esetén az eszközt csak hálózati áramforrásra kell csatlakoztatni, az internetes összeköttetés Wi-Fi-n keresztül valósul meg.

Ha mindezzel megvagy, és az eszköz üzemel, akkor a következő lépés letölteni okostelefonra a Smart Homebox mobilalkalmazást. A Google Play, illetve az App Store felületéről egyszerűen és ingyenesen letöltheted az applikációt. Ezt követi az alkalmazás felületén egy felhasználói fiók regisztrálása. A regisztrációval egyidőben létrejön egy szolgáltatási szerződés is, melynek keretén belül teljeskörűen használni tudod majd csomagpontodat. A regisztráció után már csak össze kell kötnöd felhasználói fiókodat saját csomagszekrényeddel, mely QR kód beolvasással valósítható meg.

Használat

Okos kézbesítőszekrényed használatához a Smart Homebox mobilalkalmazásra és az ott regisztrált, aktív felhasználói fiókra lesz szükséged. Mielőtt rendelnél csomagszekrényedbe, érdemes felmérni, hogy a rendelt csomagod befér-e az általad birtokolt csomagszekrénybe, illetve ha több rendelésed érkezik ugyanazon nap, lesz-e hely mindegyik számára. Minden modellhez írtunk össze neked példákat, hogy megközelítőleg milyen árucikkek férnek bele az egyes szekrény-modellekbe. Ezekről az egyes termékoldalakon tájékozódhatsz.

Vásárlás webáruházban

webshop Smart Homebox

Vásárolj kedvedre kedvenc webáruházaidban. Rendelésed véglegesítése során nyisd meg a Smart Homebox mobil applikációt és generálj egy egyedi PIN kódot. Ezt a mobil applikáción belül Új vásárlás hozzáadásával kezdeményezheted, ahol a követhetőség érdekében megadhatod, hogy mit rendelsz, melyik webáruházból, és futárcég nevét is, amely a szállítást végzi. Ha szeretnéd, még testre is szabhatod az email szövegét, amit a csomag érkezésekor kapni fogsz.

Smart Homebox használata vásárlás során

Nem kötelező megadni az üzlet (webshop) nevét, a szállítást végző cég nevét és egyedi üzenetet sem.

Smart Homebox pin kód kimásolása

Egy érintéssel kimásolhatod a webshopnak (illetve a futárnak) szánt megjegyzést, mely tartalmazza az egyedi PIN kódot is.

Az így generált PIN kódot másold be a Szállítási információkhoz megjegyzésként, vagy ha erre nincs lehetőség, akkor a címedhez add hozzá kiegészítésként. Így biztosíthatod, hogy a csomagszekrényed kinyitásához szükséges PIN kód eljut a futárhoz.

kosár és rendelés véglegesítése

Ha választottál az online fizetési módok közül, ellenőrizted az adataid és a rendelni kívánt cikkeket, akkor nincs más hátra, mint leadni a megrendelést a webshopon. Mivel rendelésed érintkezésmentesen érkezik majd csomagszekrényedbe, így csakis olyan vásárlásoknál tudod használni Smart Homebox csomagpontod, ahol a vásárlást online fizeted ki - tehát banki átutalással, vagy bankkártyával.

Mi történik ezt követően?

A futár a generált PIN kóddal kinyitja a csomagszekrényed ajtaját, és elhelyezi benne a csomagod. Az ajtó becsukása után emailben értesítünk a csomagkézbesítésről. Innentől fogva bármikor kiveheted csomagod, amikor számodra legmegfelelőbb. A csomagszekrényedhez kapott közelítő kártyával egyszerűen és gyorsan nyithatod csomagpontodat és veheted birtokba rendelt cikkeid.

Megjegyzés: Nagy értékű vásárlások esetén továbbra is javasolt a személyes átvétel a csomagszekrénybe rendelés helyett.

Ételrendelés

Számtalan étterem, büfé és ételbár kínál online rendelési lehetőséget - nem beszélve az éttermi láncokat összefogó és gyűjtő oldalakról, - így akár pizzát, bolognai spagettit, krumplilevest és krémest is egyaránt rendelhetsz csomagpontodba. A rendelés menete megegyezik a “normál” csomagrendelés folyamatával: ételrendelés során nyisd meg Smart Homebox mobil applikációt, hozz létre egy Új vásárlást, így generálva egy egyedi PIN kódot, amely számsort másolj be a szállítási információkhoz megjegyzésként. Csak azokat a rendeléseket tudod a saját csomagpontodba kérni, melyeket online fizetéssel előre rendeztél - az utánvételes fizetés nem opció.

Csomagküldés

Smart Homebox csomagpontod kétirányú: nem csak rendeléseid tartalmát tudod fogadni, hanem csomagfeladásban is a segítségedre lesz. Kinőtt, használt ruháid, vagy kihasználatlanság miatt eladósorba került okoskarkötőd értékesítése is könnyebbé válhat a Smart Homebox csomagszekrénynek hála.

Az első lépés, hogy a feladni kívánt küldeményt felkészíted a szállításra. Gondosan becsomagolod sérülésmentes papírtasakba, kartondobozba, csomagolópapírba, ha szükséges akkor a dobozt kitöltöd puha anyagokkal a csomag kipárnázása érdekében. A csomagot leragasztod illetve felcímkézed.

Ezt követően keress egy számodra megfelelő futárcéget, aki elvégzi a háztól-házig szállítást.

Közben nyisd meg a Smart Homebox alkalmazást és hozz létre egy Új csomagküldést, amelyhez generálunk neked egy egyedi PIN kódot. A küldemény megnevezése mellett megadhatod a címzett nevét, az általad választott futárcéget és még egyedi üzenet szövegét is - amit TE kapsz majd meg emailben, amint a futár felvette kiszállításra szánt küldeményed csomagszekrényedből - Smart Homebox fiókodban.

Smart Homebox használata csomagküldés során Smart Homebox pin kód kimásolása csomagküldéskor

A futárrendelés során jelezd a szállítmányozó cégnek, hogy küldésre szánt csomagod a te saját Smart Homebox csomagpont szekrényedből vegyék fel. Ehhez csak másold ki Smart Homebox fiókodban generált egyedi PIN kódot és illeszd be a futár weboldalán a szállítási adatokhoz megjegyzésként. Az érintkezésmentességhez szükséges, hogy a fuvarrendelést előre, online fizessük.

A fuvarrendelést követően helyezd a szállításra előkészített csomagot saját Smart Homebox csomagpont szekrényedbe. Ehhez használd saját közelítő kártyádat, vagy kulcsodat, hiszen az előbb generált PIN kóddal - ami egyszer használható fel - a futár fogja kinyitni szekrényed a csomag felvétele során.

Innentől fogva visszatérhetsz teendőidhez: nem kell a futárra várnod, hogy megjöjjön és átadd a csomagot, nincs reggeli aggodalmaskodás. E-mailben értesítünk amint a futár kivette a csomagot saját Smart Homebox csomagszekrényedből majd annak ajtaját becsukta.

Megosztás

Egyazon csomagszekrényt 3 további személlyel is megoszthatsz, így akár az egész család könnyedén vásárolhat bele. A Smart Homebox alkalmazásba belépve, menj a További menükbe, ezt követően a csomagszekrényed neve mellett található fogaskerékre (Beállítások) kattintva, válaszd ki a Hozzáférések fület. Itt láthatod, hogy kikkel osztottad meg csomagpontod használatát, illetve új hozzáféréseket is innen küldhetsz.

Smart Homebox csomagszekrény hozzáférés megosztása

A lehetőségek tárháza… akarom mondani csomagszekrénye

Összegyűjtöttünk néhány felhasználási módot, hogy lásd mennyire sokszínű saját csomagpontot kínálunk. A lista nem teljeskörű, és biztosak vagyunk benne, hogy még TE is hozzá tudnál adni.

Ajándékozás

Előfordulhat, hogy egy munka miatt nem tudsz otthon lenni a családoddal a gyermeked születésnapján? Netán spontán meg akarod lepni valamivel a párod? Vásárolj csomagszekrényedbe, és állítsd be a személyre szóló üzenetet a Smart Homebox mobilalkalmazásban, hogy a meglepetést kapó szeretted értesítést kapjon, ha megjött a csomagja. Bárkit meglephetsz ilyen módon, akivel van közös, megosztott csomagpontod.

ajandékozás Smart Homebox segítségével

Rendszeres bevásárlás

Senki sem szeret sorban állni, és ez alól a boltok kasszáinál történő várakozás sem kivétel. Legyen szó napi, vagy heti rendszerességű bevásárlásról, az internet világa már régen nyitott ezekre is. Akár napi rendszerességgel szállított zöldség- és gyümölcskosár - hiszen fontos az egészség - vagy a heti rendszerességgel vásárolt ásványvizek és üdítők online vásárlása is időt és energiát takaríthat meg számodra.

Nézd át korábbi bevásárlólistáid! Mik azok a termékek, melyekért rendszeresen sorba állsz az áruházakban? Ugyanis ezek azok az árucikkek, melyeket Smart Homebox kézbesítő szekrényedbe is rendelhetnél ahelyett, hogy a boltban ácsorogsz.

Időseknek

Idős korban már sok minden nehézséget okozhat, így akár a vásárlás is. Egy Smart Homebox csomagszekrény ezen is könnyíthet. Saját csomagpontod nem csak arra ad lehetőséget, hogy interneten vásárold meg a szükséges dolgokat otthonodba, hanem hogy megoszd a gyerekekkel, unokákkal annak használatát. Így akár őket is megkérheted, hogy vásároljanak be helyetted, az árukat pedig tegyék akár a szekrénybe.

A koronavírus is megmutatta, hogy mennyire fontos lehet ilyen helyzetekben, hogy távolról, érintkezésmentesen tudjunk segíteni az időseknek.

Vonzóbbá teheti a bérlakást

Kínáld kiadó lakásod egy Smart Homebox csomagponttal, ami vonzóvá és egyedivé teheti azt az albérletpiacon. A szekrény használatát könnyedén megoszthatod albérlőiddel.

Csomagpont saját vállalkozáshoz

A saját csomagpont megkönnyítheti az egyéni vállalkozók dolgát is. Miért rohangálnál feladni kívánt csomagokkal a közterek automatáihoz vagy a postára, ha otthonról (vagy akár az irodából) is intézheted a csomagok elszállítását - méghozzá érintkezésmentesen.