ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. Bevezető

1.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Hód-beton Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által a https://www.mypackpoint.com honlapján (továbbiakban: Honlap) elérhető és megvásárolható valamennyi árucikkek (továbbiakban: Termékek), valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások (továbbiakban: Szolgáltatás) egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ekertv.) 2. § a) pontja szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználó (a továbbiakban: Felhasználó) jogait és kötelezettségeit, illetve a Honlap használatának feltételeit tartalmazza.

1.2. Jelen ÁSZF szempontjából Felhasználó minden olyan személy, aki megtekinti és böngészi a Honlapot, illetve terméket vásárol rajta, vagy aki Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi. A Honlapon elérhető termékeket és szolgáltatásokat kizárólag cselekvőképes magánszemély és gazdálkodó szervezet Felhasználó veheti igénybe.

1.3. A Honlap használatával, illetve az azon elérhető termékek és szolgáltatások megrendelésével a Felhasználó elismeri, hogy teljes cselekvőképességgel és jogképességgel rendelkező természetes személy, vagy olyan gazdálkodó szervezet, amely képviseletére jogosult képviselője által jár el, valós és helyes adatok megadásával.

1.4. A Felhasználó a Honlap használatának megkezdésével, illetve regisztráció esetén a regisztráció során, továbbá a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások illetve termékek megrendelése során a Honlapon tett kifejezett nyilatkozattal elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF, az annak részét képező Adatvédelmi Tájékoztató rendelkezéseit, továbbá kötelezettséget vállal az ÁSZF betartására.

1.5. A szerződéskötés nyelve a magyar. Az ÁSZF a tartós tároláshoz innen elérhető.

2. Szolgáltató adatai

Név: HÓD-BETON Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 6800 Hódmezővásárhely, Nyár utca 43.

Cégjegyzékszám: 06-09-011783

Adószám: 14107722-2-06

Elektronikus elérhetőség: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága

3. Általános tudnivalók

3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevétele illetve a Szolgáltató által árusított termékek megvásárlása elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

3.2. A Honlap szolgáltatásait valamennyi Felhasználó jogosult igénybe venni, amennyiben megismeri és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben, illetve az Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzatban foglaltakat.

4. A Termékekkel kapcsolatos részletek

4.1. A Honlapon elérhető Termékek (https://www.mypackpoint.com/termekek) lényeges tulajdonságai, jellemzői, azok felhasználására vonatkozó előírások az egyes termékoldalakon részleteiben megismerhetőek.

4.2. Az egyes Termékek ára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó és részletező módon, forintban van feltüntetve (bruttó ár).

4.3. A Termékek ára nem tartalmazza a Termékek szállítási díját, annak plusz költségéről az ÁSZF 9. pontjában nyújtunk tájékoztatást.

4.4. A Termékek viszonteladása a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása hiányában tilos.

4.5. A Honlapról megrendelhető Termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Honlapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek árát nem befolyásolja. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Honlap felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a Terméket hibás áron hozzáférhetővé tenni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő elérhetővé tételt, amelynek ismeretében a Felhasználól elállhat vásárlási szándékától.

5. Termékrendelés

5.1. A Honlapon történő megrendeléshez a Felhasználónak nem kötelező regisztrálnia magát. Amennyiben a Felhasználó nem kíván regisztrálni, úgy a kívánt termék kiválasztását követően, a megrendelés folyamán kell megadnia a megrendeléshez szükséges adatokat. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az egyértelműen hibás vagy valótlan adatokkal leadott megrendelések teljesítését az adatok tisztázásig felfüggessze, vagy a megrendelést törölje.

5.2. Regisztráció esetén a Felhasználónak a következő adatok megadása kötelező: teljes név, email cím, telefonszám és jelszó.

5.3. Rendelés leadása egy vagy több termék kosárba helyezését követően kezdődhet meg. A kosár felületén leellenőrizheti annak tartalmát, illetve regisztrált vásárló esetén a Felhasználó bejelentkezhet a fiókjába, ami bizonyos - előzetesen, a regisztráció során megadott - adatok automatikus kitöltését eredményez(het)i, vagy regisztráció nélkül folytatja a vásárlást a kért adatok megadásával. A kosár oldalán módosítani tudja a megrendelést, és tételt tud törölni a kosárból.

5.4. A kosár felületén a szükséges adatok megadása után a Felhasználó a “Megrendelem” gombra kattintva adja le rendelését.

5.5. A Felhasználó a megrendelés leadásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, valamint a Honlapon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat valamennyi rendelkezését és feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatba foglalt kapcsolattartás céljából történő adatkezelésekhez hozzájárul. A megrendelés leadása a Felhasználó részére fizetési kötelezettséget keletkeztet a Honlapon meghatározottak szerint.

5.6. A megrendelést a Szolgáltató csak akkor fogadja el, ha a Felhasználó a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. Ha a Felhasználó valamely mezőt nem tölt ki, a megrendelés nem adható le.

5.7. A Felhasználó jogosult megrendelését bármikor törölni a Szolgáltatónak küldött e-mailen keresztül tett jognyilatkozatban. A törlést kérő levél megérkezését követően a Szolgáltató köteles késedelem nélkül, de legkésőbb 3 munkanapon belül gondoskodni a megrendelés törléséről. A Felhasználó adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a korábban megrendelt Termékekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok – jogszabály alapján kötelező – megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után a Felhasználó adatainak visszaállítására többé nincs lehetőség, az adott Felhasználó újból leadhat megrendelést.

6. Adatbeviteli hibák javítása

6.1. A Felhasználó vállalja, hogy a megrendelés során megadott adatokat szükség szerint – a Szolgáltatónak küldött e-mailes kérelemmel – frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek. Az adatok Szolgáltató felé nem közölt megváltoztatásából eredő bármilyen többletköltség a Felhasználó terheli. A korábban rögzített adatokat a Felhasználó e-mailben küldött kérése alapján Szolgáltató köteles helyesbíteni.

7. Megrendelés visszaigazolása

7.1. A Felhasználó által leadott megrendelés megérkezését a Szolgáltató visszaigazoló e-mailen keresztül legkésőbb 3 munkanapon belül visszajelzi a Felhasználó részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által a megrendelés során megadott adatokat, a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a Szolgáltató bankszámlaszámát, a megrendelt Termék megnevezését, a Termék díját, és a várható szállítási időt.

7.2. Ha a Felhasználó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé. Ebben az esetben a Szolgáltató a megrendelést ennek megfelelően módosítja.

7.3. Amennyiben a Felhasználó az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette és a "Megrendelem" gombra rákattintott, akkor megrendelést ad le, mely a Felhasználó részéről kötelező érvényű ajánlatnak minősül. Ezen ajánlat azonban nem jár automatikusan azzal, hogy a Szolgáltató a Felhasználó ajánlatát elfogadta.

7.4. A Felhasználó a megrendelése véglegesítése után a Szolgáltató egy „Megrendelés tájékoztató” e-mailt küld, (1. e-mail) ahol tájékoztatja a rendelési azonosító számról, a rendelés összértékéről, az egyes termékek várható szállítási idejéről és arról, hogy a megrendelésében szereplő egyes termékek teljesíthetőség tekintetében esetleg külön, ügyintézői megerősítést igényelnek-e. Az 1. e-mail nem jelenti a Felhasználó vételi ajánlatának elfogadását. A megrendelés feldolgozása után, és - szükség esetén- a Felhasználóval való egyeztetés után a Szolgáltató egy újabb e-mailben (2. e-mail) visszaigazolja a megrendelést a Felhasználónak, aki e később elküldött rendelés visszaigazolást azonnal ki is nyomtathatja vagy elmentheti PDF formátumban. A szerződés a 2. e-mail közlésével jön létre.

8. Fizetés módja, feltételei

8.1. Jelen bekezdés (“9. Fizetés módja, feltételei”) a https://www.mypackpoint.com/termekek oldalon elérhető és megvásárolható Termékekre vonatkozik.

8.2. A Felhasználó megrendelését – a visszaigazoló e-mailben foglalt tájékoztatás alapján – banki átutalással, bankkártyás fizetéssel egyenlítheti ki.

8.3. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

8.4. A Szolgáltató a megrendelés feldolgozását és a fizetés teljesítését követően, e-mailben elektronikus számlát küld meg a Felhasználó által megadott e-mail címre. Az ÁSZF elfogadásával a Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki. Jelen hozzájárulás visszavonására a Szolgáltatóhoz intézett erre vonatkozó, egyértelmű jognyilatkozattal – e-mail formájában – van lehetőség. Az elektronikus számla a hatályos jogszabályoknak megfelelő, hitelesített tanúsítvánnyal ellátott elektronikus aláírást és időbélyeget tartalmaz.

9. Szállítással kapcsolatos részletek

9.1. Termék rendelése esetén annak házhozszállítási díja a Felhasználót terheli.

9.2. A rendelés során megjelenített szállítási költségek bruttó összegek.

9.3. A Termékek jellegükből adódóan csak házhoz szállítással kézbesíthetőek.

9.4. A vásárolt termék kiszállítása szükségessé teszi a Felhasználónak további, szállításra vonatkozó adatok megadását. Ilyen az irányítószám, a település, és a pontos cím is.

9.5. ...

10. Szolgáltatás

10.1. A Szolgáltató a Honlapján illetve a Mobil alkalmazásán keresztül előfizetési díj ellenében Szolgáltatás biztosít Termékeihez. A Szolgáltatás igénybevételéhez a Felhasználónak regisztrálnia kell a Mobilalkalmazás felületén vagy a Honlapon erre a célra létrehozott https://www.admin.mypackpoint.com aloldalon (ezek együttesen a továbbiakban: Felhasználói felület).

10.2. A Szolgáltatásra csak 18 éves kor felett lehet regisztrálni. Kiskorúak csak felnőtt felügyelete mellett vehetik igénybe a Szolgáltatást.

10.3. A Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges regisztráció menete a következő: A Felhasználó letölti (Google Play-ből, Apple Store-ból) és telepíti a MyPackPoint applikációt vagy a Honlapon rákattint a XYZ menüpontra, amely őt a Felhasználói felületre irányítja. Az itt található “Regisztráció” gombra kattintva megkezdheti felhasználói fiókjának regisztrálását. A regisztráció során az alábbi adatok megadása kötelező: név, email cím, jelszó, időzóna, számlázási adatok (név, cím, számla nyelve és pénznem) és bankkártya adatok. A regisztráció véglegesítése előtt a Felhasználó megismerheti az ÁSZF és az Adatvédelmi Szabályzat rendelkezéseit és azokat – amennyiben van, a vonatkozó check box bejelölésével – elfogadja. A “Regisztráció befejezése” gombra kattintva a Felhasználó véglegesíti regisztrációját mellyel elismeri, hogy jelen ÁSZF, valamint az Adatvédelmi Tájékoztató rendelkezéseit megismerte és elfogadja és a benne részletezett adatkezelésekhez hozzájárul.

10.4. A Szolgáltatás díja a regisztráció során a Felhasználó által választott “Pénznem” alapján, egy előre meghatározott összeg. Magyarországi Felhasználóknak ez bruttó 499 Ft/hó. További költség a Felhasználónak a Szolgáltató felé nem merül fel. A Szolgáltatás díja automatikusan, havi rendszerességgel kerül levonásra a regisztráció során megadott bankkártyáról. A Szolgáltatás használatára a Felhasználó csak akkor jogosult, ha a Szolgáltatás díja sikeresen levonásra került a Felhasználó által megadott bankkártyáról, és ha ez a díj a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra került.

10.5. A Szolgáltatás távelérést biztosít ahhoz a Termékhez, melyet a Felhasználó hozzákapcsol (hozzáad) Felhasználói fiókjához. Ennek köszönhetően a Felhasználó a Felhasználói felületen keresztül egyedi PIN kódokat generálhat, melyekkel a termékek nyithatóak. Ezenfelül a Felhasználó figyelemmel kísérheti Terméke állapotát, illetve nyomon követheti, hogy az általa generált PIN kódok felhasználására kerültek-e már. A felhasználásra került PIN kódokról emailes értesítést küld a Szolgáltató. A Szolgáltatás lehetőséget nyújt a Felhasználónak, hogy további 3 felhasználói fiókkal ossza meg a Termék használatát. A Felhasználónak lehetősége van a Szolgáltatáson belül, úgynevezett “Kedvenc Üzlet” hozzáadására, mely kényelmi funkciót jelent a Szolgáltatás rendszeres használata esetén.

10.6. Egyazon Felhasználó több Terméket is hozzáadhat és kezelhet Szolgáltatásának keretein belül.

10.7. Amennyiben az ÁSZF 10.4. pontjában leírtaknak megfelelően nem kerül a Szolgáltatás díja rendezésre, úgy a Felhasználónak további 30 nap áll rendelkezésre (az aktuális havi fizetési kötelezettség megjelenésétől számítva), hogy pótolja a díjfizetést. Ez alatt a 30 nap alatt a Szolgáltatás korlátozás nélkül tovább használható, viszont ennek leteltét követően a Szolgáltató felfüggeszti a szolgáltatásának nyújtását, mindaddig amíg az elmaradt fizetés nem kerül rendezésre.

10.8. A Szolgáltatási díj csak és kizárólag akkor vonódik le, ha érvényes bankkártya van hozzákötve a Felhasználó felhasználói fiókjához és ha a bankszámlán elegendő összeg található a tranzakció elvégzéséhez.

10.9. A Szolgáltatás díjának levonását követően elektronikus számla kerül kiállításra a Felhasználó számára, melyet elérhet és letölthet a Felhasználói felületen a “Számlák” menüpontban. Ezenfelül a Felhasználó az általa megadott regisztrációs email címre is tájékoztatást kap a számla kiállításáról.

10.10. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy Felek közötti szerződés megszűnése esetén - akár a Szolgáltató részéről az ÁSZF 10.7. pontban, akár a Felhasználó részéről a 10.11. pontban rögzítettek szerint - a Szolgáltatási díj, vagy annak időarányos részének visszaigénylésére és visszatérítésére nincsen lehetőség.

10.11. A Szolgáltatás bármikor lemondható mely esetben az a számlázási időszak végéig továbbra is aktív marad. A befizetett díjak nem visszatérítendőek, és részleges időszakra szóló előfizetésre vagy nem használt Termékre vonatkozóan nem jár visszatérítés. Az előfizetés lemondása a Felhasználói felületre belépve, a “Felhasználói beállítások”, azon belül a “Fiók” menüpontban lehetséges a “Fiók törlése” gombra kattintva. Az előfizetés lemondása esetén a fiók az aktuális számlázási időszak végén automatikusan lezárul.

10.12. A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás díját egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosított Szolgáltatási díjat a Honlapon és a Mobilalkalmazás felületén egyaránt közzéteszi, ezenfelül a Szolgáltatást használók email címükre is tájékoztatást kapnak. Ezen díjmódosítások csak 30 nappal azután lépnek életbe, hogy az Felhasználó tájékoztatva lett róla az előző mondatban felsorolt felületeken.

11. Elállási jog

11.1. A fogyasztónak minősülő Felhasználót a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (továbbiakban Kormányrendelet) 20. §-a értelmében a Honlapon vásárolt Termékek illetve a Felhasználói felületen igénybe vett Szolgáltatások tekintetében megilleti az elállás és felmondás joga.

11.2. A fogyasztónak minősülő Felhasználót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

11.3. Ha a fogyasztónak minősülő Felhasználó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére az elállásra nyitva álló időszak alatt. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozat minta a jelen ÁSZF 1. sz. mellékletében található.

11.4. A fogyasztónak minősülő Felhasználót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az ÁSZF 12. pontban meghatározott rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a fogyasztónak minősülő Felhasználó a megjelölt határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy a Felhasználó nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Felhasználó az erre irányuló nyilatkozatát az elállási időszak alatt (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltató részére.

Postai úton történő közlés esetén a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő közlés esetén az e-mail időpontját veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A fogyasztónak minősülő Felhasználónak az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét (amennyiben postai úton történik a közlés) ajánlott küldeményként szükséges postára adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A fogyasztónak minősülő Felhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az elállási Időszak lejárta előtt (14, azaz tizennégy nap) elküldi elállási nyilatkozatát a fentebb írtak szerint a Szolgáltató részére.

11.5. A fogyasztónak minősülő Felhasználó elállás esetén köteles a megrendelt terméket késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni az ÁSZF 2. pontjában részletezett Szolgáltató székhelyére.

A termék a Szolgáltató részére történő visszaküldésének költsége a fogyasztónak minősülő Felhasználót terheli. A Szolgáltató az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a fogyasztónak minősülő Felhasználót semmilyen más költség nem terheli.

A fogyasztónak minősülő Felhasználó a vonatkozó Kormányrendelet 5.§ (1) bekezdése alapján a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató ügyfélszolgálatán vagy a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A Szolgáltatótól vásárolt termékeket csak az ÁSZF 2. pontjában részletezett székhelyre küldheti vissza.

11.6. Érvényes elállás esetén minden kölcsönösen kapott teljesítés visszatérítendő. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Felhasználó nem tudja visszatéríteni a Szolgáltató számára a kapott teljesítést, illetve csak részben tudja, vagy csupán a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredően elhasznált, vagy nem működő állapotban, értékcsökkenten tudja visszaadni, kötelessége az ebből eredő kárt megtéríteni.

11.7. A fogyasztónak minősülő Felhasználót terhelik a termék visszaküldésének közvetlen költségei.

11.8. A fogyasztónak minősülő Felhasználó által kifizetett összeget - ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is - haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszautalja. Ez a határidő az elállási szándék, kézhez vételekor kezdődik. Amennyiben a Felhasználó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem téríti vissza az ebből eredő többletköltségeket. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja visszafizetendő összeg kifizetését, amíg a fogyasztónak minősülő Felhasználó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte és a tulajdonjog átruházása megtörtént (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni). A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztónak minősülő Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

A bankkártyás, illetve előre utalásos fizetés esetén minden esetben a fizetéskor megadott bankszámlára kerül a visszáru összegének átutalása, készpénz visszafizetésére nincs lehetőség.

11.9. Az ÁSZF 11. pontjában részletezett Szolgáltatás esetén is élhet a fogyasztónak minősülő Felhasználó elállási illetve felmondási jogával. Elállás esetén (amennyiben a Szolgáltató még nem aktiválta a Szolgáltatást) a teljes díj visszatérítésre kerül. Felmondás esetén - ha már a Szolgáltató aktiválta a Szolgáltatást - a fogyasztónak minősülő Felhasználó 14 napon belül jelzi, hogy mégsem tart igényt a Szolgáltatásra, azaz a szerződést felmondja, akkor a szolgáltatás idejéből még hátralévő időszakra jutó díj arányos része visszatérítésre kerül. A Szolgáltatástól való elállás illetve felmondás gyakorlásához a nyilatkozat minta az ÁSZF 2. mellékletében érhető el.

12. Jótállás

12.1. A Szolgáltató megvásárolható termékekre vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

12.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Felhasználó részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében kerültek felsorolásra azok a termékek, melyekre a jogszabály kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A Szolgáltató a termékeire a jogszabályban meghatározott jótállási időt vállalja.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), avagy:

  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó: elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltató a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Felhasználó okozott érdeksérelmet.

Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Felhasználónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Felhasználó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze, azonban előfordulhat, hogy minden törekvése ellenére a 15 napos határidőt nem tudja tartani.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

A jótállás idő nem elévülési, hanem jogvesztő jellegű, így az semmilyen esetben sem hosszabbodhat meg. (pl. szervizben töltött idővel vagy azon idővel, amikor a fogyasztó nem tudja rendeltetésszerűen használni a terméket) A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

12.3. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

12.4. A Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

12.5. A jótállás nem érinti a Felhasználó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

12.6. A jótállás alá eső termékek mellé a Szolgáltató jótállási jegyet ad, amely megfelel a mindenkor hatályos jogszabályi előírásoknak. A jótállási jegy bizonyos termékcsoportok esetén papír alapon kerül a megvásárolt termékhez mellékelve, más esetekben a papír alapú jótállási jegy helyett a Szolgáltató annak pdf file formátumban elmentett változatát e-mailben bocsátja a Felhasználó rendelkezésére. Ezen pdf. formátumú jótállási jegy e-mailben kerül kiküldésre a Felhasználónak, közvetlenül azt követően vagy legkésőbb az azt követő napon, hogy a Felhasználót értesítették a megrendelt termék logisztikai partnernek történő átadásáról. A pdf formátumú jótállási jegy nyomtatható.

A termék mellett található, akár papír alapú, akár pdf. formátumú jótállási jegyet, továbbá az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (számla, nyugta) a Felhasználónak együtt meg kell őriznie. A Szolgáltató által kiállított jótállási jeggyel a garanciális igények (jótállás, kellékszavatosság) teljeskörűen érvényesíthetők mind a gyártó szervizpartnereken keresztül, mind a Szolgáltató telephelyén. A .pdf formátumú jótállási jegy kinyomtatása szükséges az jótállási igény érvényesítése előtt.

13. Kellékszavatosság

13.1. A fogyasztónak minősülő Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a fogyasztónak minősülő Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.

13.2. A Felhasználó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

13.3. A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

13.4. A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

13.5. A Felhasználó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

13.6. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Felhasználó igazolja, hogy a terméket az Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Felhasználó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

13.7. Ha a Felhasználó a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

14. Termékszavatosság

14.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a Felhasználó – választása szerint – az ÁSZF 14. pontjában meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

14.2. A Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

14.3. Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

14.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

14.5. Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.

14.6. A Felhasználó termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Polgári Törvénykönyv (továbbiakban Ptk.) értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

14.7. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

14.8. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

15. Eljárás hibás termék esetén

15.1. A hibás termék miatt az ezzel kapcsolatos igény nyitva álló időszakban akár Szolgáltató ügyfélszolgálatán keresztül, érvényesíthetők.

15.2. Ha a Felhasználó nem minősül fogyasztónak, vagyis a kereskedelmi vagy szakmai tevékenységének keretében adja le megrendelését, a hiba miatti szavatossági és jótállási követelés az áru átvételétől számított 1 éven belül elévül.

15.3. A vásárolt terméket a Felhasználó az átvételkor köteles ellenőrizni, és amennyiben a csomagolás sérült, azt a szállítónak jelezni és kérni jegyzőkönyv felvételét. Abban az esetben, ha mennyiségi, vagy minőségi kifogása van, köteles ügyfélszolgálatnak bejelenteni. Szállítónk díjmentesen visszaszállítja a terméket, amennyiben véletlenül más, vagy nem annyi vagy nem az a termék került kiküldésre, illetve, ha a termék sérült. Ezt követően az Ügyfélszolgálat haladéktalanul felveszi a Felhasználóval a kapcsolatot és a megrendelt terméket díjmentesen kiszállítja.

15.4. A kellékszavatosságról, termékszavatosságról és jótállásról részletes információk a jelen ÁSZF 13-15. pontjaiban találhatóak. Az elállásról, visszaküldésről szóló tájékoztató pedig az ÁSZF 12. pontjában érhető el.

16. Fogyasztói jog- és igényérvényesítés

16.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: amennyiben a fogyasztónak minősülő Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztók a területileg illetékes kormányhivatalokhoz fordulhatnak.

A kormányhivatalok elérhetőségei: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

A Szolgáltató székhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi hatóság: http://www.csmkh.hu/hu/muszaki-hatosagi-foosztaly

Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály

Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.

Tel.: +36 62 680 530

Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

16.2. Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztónak minősülő Felhasználók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

A weboldal: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A fenti weboldalon elérhető online platformon a fogyasztónak minősülő Felhasználó regisztrálás után kérelmet hiánytalanul kitöltve elektronikusan beküldheti a Békéltető Testület részére.

16.3. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése: amennyiben Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Felhasználó, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A vállalkozást együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a Békéltető Testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Csongrád Megyei Békéltető Testület.

Elérhetőségei:

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Központi telefonszám: +36 62 554 250

A Békéltető Testületek elérhetősége: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

17. Felelősség

17.1. A véletlenül közzétett, a Felhasználó Elkertv. 13. §-ban meghatározott jogát sértő információ esetén Szolgáltató az Ekertv. szerinti megkeresés esetén eleget tesz a foglalt értesítési és eltávolítási kötelezettségeinek. Szolgáltató úgyszintén törvényes határidőben eleget tesz bármely hatósági vagy bírósági megkeresésnek.

17.2. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető következményekért (hibáért vagy károkért) semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltatót a megrendeléskor megadott adatok Felhasználó által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató – kétség esetén – jogosult az adott Felhasználó (amennyiben gazdasági szervezetről van szó) cégjegyzékben vagy más hivatalos nyilvántartásban megadott e-mail címére küldött üzenet útján meggyőződni arról, hogy a megrendelést leadó személy valóban jogosult a Felhasználó képviseletére.

17.3. A Szolgáltató kizár minden felelősséget Felhasználói - Honlap által vagy útján - megvalósított jogsértéseiért.

17.4. Amennyiben a Felhasználó a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Amennyiben a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására a 10.1. pontban foglaltak szerint.

17.5. Felhasználó által kártérítés követelésére nincs lehetőség, kivéve a termékfelelősség körébe tartozó kártérítésekre, amennyiben életet, testi épséget, egészséget ért károkozáson alapul, valamint olyan egyéb károkat, amelyek a Szolgáltató részéről történő szándékos vagy súlyosan hanyag kötelességszegésen alapulnak. Szerződésszegés esetén a Szolgáltató csak a szerződéseknél tipikus, előre látható és ténylegesen bekövetkezett károkért vállal felelősséget. A Szolgáltató részéről megfelelő, szerződésszerű teljesítésének minősül, amennyiben a termék a honlapon vagy a használati útmutatóban szereplő tájékoztatáshoz képest kedvezőbb, előnyösebb paraméterekkel rendelkezik.

17.6. A Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a szállítási késedelem, illetve egyéb probléma a Felhasználó által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatok miatt következett be.

17.7. A kiválasztott termék adatlapján a Szolgáltató feltünteti a termék lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat, a használati utasításokat azzal, hogy a Felhasználó a kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat. Az általunk forgalmazott termékhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatolunk, azonban amennyiben véletlenül mégsem kapná meg a termékkel együtt kérjük ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt szíveskedjen jelezni az ügyfélszolgálatunknak, és természetesen haladéktalanul pótoljuk.

17.8. A Szolgáltató minden felelősséget kizár a Honlap használói által tanúsított magatartásokért. A Honlap használója kizárólagosan és teljes mértékben felelős saját magatartásáért, a Szolgáltató a jogszabályi keretek közt az eljáró hatóságokkal teljes mértékben együttműködik az esetleges jogszabálysértések felderítése érdekében.

17.9. A Honlap tartalmazhat olyan linkeket, amelyek más szolgáltatók oldalaira mutatnak, azonban a Szolgáltató nem vállal felelősséget ezen szolgáltatók tevékenységéért, illetve adatvédelmi megfelelőségéért.

17.10. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendszer használatából eredő károkért. A Felhasználó a Szolgáltató honlapját kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősség kivételével.

17.11. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Terméket érő fizikai károkért, ide sorolva a Termék feltörését, rongálását, felfeszítését, ezenfelül nem vállal felelősséget a Termékbe kézbesített és/vagy benne tárolt értékekért. A Termékbe rendelt javakért, értékekért a felelősség a vásárlót terheli.

18. Szerzői jogok

18.1. A Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja a Honlapon megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak.

18.2. A Honlap tartalmának másolása, egészének vagy részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy nyomtatása kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.

18.3. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a megrendelés, a Honlap és a Mobilalkalmazás használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Felhasználónak a Honlap felületén található kereskedelmi nevek vagy védjegyek bármely használatára, hasznosítására.

19. Egyebek

19.1. A megrendelés ténye feltételezi a Felhasználó részéről az internet technikai és műszaki korlátainak, veszélyeinek ismeretét és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások igénybevételével együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

19.2. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit a jövőre kiterjedő hatállyal egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról a Felhasználókat a Honlap és a Mobilalkalmazás felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Honlap és a Mobilalkalmazás használatának feltétele, hogy a Felhasználó a Honlapon és a Mobilalkalmazáson keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja. Újabb szerződéskötés esetén a korábban már szerződést kötő Felhasználó nem hivatkozhat a korábban hatályos ÁSZF tartalmára mint a Felek között kialakult és alkalmazott szerződési gyakorlatra.

19.3. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel:

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”),
  • az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet,
  • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseire.

A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadóak.

Hatályos: 2021. június 1. napjától

Mellékletek:

1. Elállási nyilatkozat minta - termékek esetén

2. Elállási és felmondási nyilatkozat minta - szolgáltatással kapcsolatban